miércoles, 27 de febrero de 2013

Ministres d'educació

    Avui, dia de vaga. Tracte d'anar a classe i em trobe a la porta de la facultat a unes "persones" que es disposen a no deixar-me entrar, a no deixar-me exercir el meu dret a l'educació, a l'educació PÚBLICA. No creeu que no anant a classe estan aconseguint allò que busquen? Volen enfonsar l'educació pública, l'educació de tots, per aconseguir que les úniques persones que pensen siguen les seues. Volen evitar que aprenguem, que formem la nostra pròpia mentalitat. I la nostra resposta és no anar a classe? No aprendre? No és contradictori?

Encara pitjor és que hi haja persones que llancen a perdre la teua capacitat de decisió, i que la trenquen com si foren ministres d'educació o algo similar. Què motiva a aquestes persones a paralitzar l'educació pública durant els dies que siguen necessaris? Potser m'equivoque, però si algú sap per a què serveix el no anar a clase amb intenció de protestar pels retalls en educació pública que m'ho comunique, perquè estaré totalment disposat a escoltar-lo (no com els que no m'han deixat entrar a classe aquest matí). Ho veig molt poc coherent, principalment perquè als que han propugnat aquests retalls se'ls dóna igual la universitat pública, i segurament els agrada veure com rabiem i paralitzem les universitats públiques. 

Digueu el que vullgueu i continueu dedicant-vos a pregonar per la llibertat, però avui la llibertat la heu trencat vosaltres, igualment que la eduació, HUI LA EDUCACIÓ LA HEU TRENCAT VOSALTRES.




4 comentarios:

  1. Una vaga ben feta com la Revolució del Batín en la que tu mateix vas participar pot arribar a donar bons resultats. Es perillosament probable que la Generalitat no hagués pagat el que devia si els instituts dels voltants no ens haguérem manifestat.
    De totes formes, coincideixc amb tu en que no és correcte llevar a ningú el dret a no fer vaga, però considere que sense aquest recurs encara estaríem més submissos del que ja estem. La manifestació i l'exigència, i l'amenaça que pot suposar una vaga -sobretot en el sector dels que ja treballen- són necessaris avui.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Davo es dic lo mateix que a Sergi. A demés de que la Revolució del Batín va ser a l'institut, que no és igual, allò principal de la "revolució" no era el no anar a clase, era el manifestar-se. Clar que és important manifestar-se i exigir, però és necessari no anar a clase, que és precisament el que vol aconseguir el nostre benvolgut Wert?

      Eliminar
  2. Sonará hipócrita a más no poder que lo diga precisamente yo, pero he de decir que estoy totalmente de acuerdo contigo. Cada vez tengo más claro que la huelga no es la solución, y me da igual si es huelga de estudiantes, de pescaderos o de tonadilleras. No se arreglan las cosas así, se arreglan participando de la política como toca, que es entrando en la vida pública del partido que mejor nos defina (o crearlo si creemos que no existe) y pelear en las urnas. Eso de salir a reivindicar en la calle es algo bastante anacrónico, creo yo. Sin embargo, sí creo que puestos a hacer las cosas mal, puestos a convocar huelgas de estudiantes, la única forma de hacerlas es impidiendo la entrada a clase. En una empresa, el esquirol no perjudica directamente al resto en tanto en cuanto que el resto no iba a cobrar esa jornada de todos modos. En las huelgas de estudiantes, por lo general, sólo se perdonan las faltas de asistencias y se aplazan las prácticas evaluables si no acude nadie a clase, y si el profesor es una persona decente. Por tanto, puestos a hacer las cosas mal, a querer ser revolucionarios y a a gritar por quimeras estúpidas, sí entiendo que la única forma es esa, cerrando las puertas. Es lo que toca, mientras siga habiendo gente ilusa de los del martillo y la hoz, de los de las pegatinas en negro y rojo y los eslóganes imposibles adornando canciones, no habrá más que hablar. Se puede representar al alumnado en las mesas de los muchos órganos en los que se nos da voz, es uno de los aspectos buenos del Plan Bolonia al que tanto critican los arriba citados. Será porque se les retira el monopolio de la protesta, digo yo. Muy buena entrada, Manel.

    ResponderEliminar
  3. Pero Sergi yo me refiero concretamente a hacer huelga, es decir, a no ir a clase, no a manifestarse, que es otra cosa distinta (aunque a veces se complemente) no? Yo considero que manifestarse sí es importante, aunque no arregle directamente las cosas (e indirectamente pocas cosas, la verdad). Pero será importante y efectivo siempre y cuando los temas por los que se protesta estén bien claros, porque no es muy lógico ir a una manifestación contra los recortes en educación y encontrarte banderas republicanas, comunistas etc. Están fuera de contexto, como bien sabes. Considero que si se tratara de hacer una manifestación que expresase con claridad aquello que busca otro gallo cantaría, pero veo que éso no va a ocurrir. De todas formas estoy completamente de acuerdo en que para cambiar las cosas hay que participar y hay que hacerlo desde dentro.

    ResponderEliminar